Gemeente Roosendaal
geen max tarief
Noord-Brabant
32 uur per week
01 juli 2023
31 oktober 2023
Bij de gemeente Roosendaal hanteren we een autonomere werkwijze. Dat houdt in dat we in kleine groepen werken van acht tot twaalf medewerkers zonder teamleiders. Wij geloven in de kracht van onze medewerkers. Samen ben je verantwoordelijk voor het groepsresultaat en verdeel je werkzaamheden. Zo zijn we wendbaar, ontstaat er ruimte voor mooie initiatieven en is het werkplezier hoog dankzij de vrijheid in je werkzaamheden. Resultaatgericht, samen en de ander centraal zijn hierbij onze drie kernwaarden.
Roosendaal is de stad van de menselijke maat met talloze kleurrijke verenigingen, inwoners en ondernemers. Groot genoeg voor interessante vraagstukken. Klein genoeg voor korte lijnen met belangrijke stakeholders. Met een ideale ligging: vanuit Rotterdam, Breda of Antwerpen ben je in ruim 30 minuten in Roosendaal.
“Een vaardige adviseur die op het gebied van grondzaken de gemeente Roosendaal een stapje verder brengt!”
Werkzaamheden
Als Adviseur Grondzaken ben je bezig met diverse juridische werkzaamheden op het gebied van privaatrecht/grondzaken, zoals aankoop van onroerende zaken t.b.v. ruimtelijke projecten, verkoop van (bouw)grond en gebouwen, het vestigen van zakelijke rechten (erfpacht, opstal), verhuur en verpachting van gemeentelijke eigendommen. De werkzaamheden betreffen het adviseren bij en het opstellen van de nodige contracten, de daarbij behorende correspondentie en het opstellen van adviesnotities en voorstellen voor directie en college/raad. Ook het uitzetten van taxaties en bodemonderzoeken behoren tot het takenpakket. In voorkomende gevallen begeleid je ook de onteigeningsprocedures en de procedures tot het vestigen van gemeentelijke voorkeursrechten in het kader van de Wvg.
Hiervoor werk je nauw samen met collega’s van Ruimtelijke Ontwikkeling, Economie, Vergunningen, Beheer en andere adviseurs. Daarnaast heb je ook veel externe contacten met bijvoorbeeld burgers, zo kan je bijvoorbeeld aan tafel zitten bij aankoopgesprekken, notarissen en verschillende (nuts)bedrijven. Soms zit je aan tafel bij de wethouder of directeur om hem/haar te adviseren over diverse privaatrechtelijke kwesties. Verder lever je ook een bijdrage aan de periodieke rapportages aan de directie, waarin je de stand van zaken van jouw werkzaamheden bespreekt.
Kortom, een afwisselende functie in een groep met behulpzame collega’s die de kneepjes van het vak kennen. Werk wordt in onderling overleg verdeeld, waarbij zoveel mogelijk rekening wordt gehouden met een ieders kwaliteiten en wensen.
Jouw kracht
Als adviseur vind je het leuk om met anderen samen te werken en anderen werken graag samen met jou. Je stelt kritische vragen, maar weet ook snel een praktische vertaling te maken en zaken voor elkaar te krijgen. Daarbij verlies je het grotere geheel niet uit het oog. Je kunt goed omgaan met tegengestelde belangen. Als het een keer niet helemaal loopt zoals je had gedacht, dan lijdt je humeur daar niet onder. Vanzelfsprekend beschik je over een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.
Je hebt een afgeronde relevante HBO-opleiding, bij voorkeur Rechten. Wanneer je al enige werkervaring in het vakgebied meeneemt, is dat fijn. Kennis van privaatrecht is hierbij een must.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox