Gemeente Veenendaal

Administratief medewerker wonen

Gemeente Veenendaal

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Veenendaal is een mooie, actieve gemeente, centraal gelegen aan de A12, met uitstekende voorzieningen in een groene omgeving. De gemeente heeft een bruisende binnenstad met een groot en gevarieerd winkelcentrum, een innovatief ICT-centrum voor de regio en volop plannen voor de toekomst. Met de ontwikkeling van het centrumplan Brouwerspoort en diverse andere nieuwbouwlocaties zoals Veenendaal-oost, zal Veenendaal naar zo’n 70.000 inwoners groeien. Ook persoonlijke groei van onze medewerkers staat centraal in Veenendaal. De gemeente stimuleert hen om zich steeds verder te ontwikkelen. Eigen initiatief en verantwoordelijkheid staan bij ons hoog in het vaandel.

Opdracht
Administratieve ondersteuning op het werkproces Wonen.

Dit betreft onder andere het ondersteunen bij het afhandelen van aanvragen woonurgenties, het opstellen van brieven daarvoor, telefonisch contact met aanvragers over hun aanvraag en het ondersteunen van de medewerker woonurgenties bij de onafhankelijke urgentiecommissie.

Daarnaast zijn we in dit werkproces verantwoordelijke voor de afhandeling van vele aanvragen om woonleningen, zoals de starterslening en de duurzaamheidsleningen. De opdracht bestaat hier uit het ondersteunen bij het afhandelen van aanvragen leningen, het opstellen van brieven daarvoor, telefonisch contact met aanvragers over hun aanvraag en het ondersteunen van de medewerker wonen bij de afhandeling van aanvragen. Het gaat hier om een functie waarin zelfstandig werken verwacht wordt van de kandidaat.

Verder zijn de beleidsmedewerker Wonen en de Regisseur Wonen, Welzijn en Zorg verantwoordelijk voor de uitvoering van de woonvisie en daarbij zitten veel administratieve processen waarbij ondersteuning voor nodig is. Er is sprake van een landelijke wooncrisis waarbij veel inzet gevraagd wordt van de gemeenten. Daarnaast speelt momenteel ook de huisvestingscrisis van vluchtelingen, waarbij er veel administratieve/ondersteunende werkzaamheden voorliggen.

Competenties
- Plannen en organiseren;
- Zelfstandig kunnen werken;
- Oog voor detail;
- Stevig in de schoenen;
- Schriftelijk en mondeling sterk.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • In het bezit van een afgeronde opleiding op minimaal MBO niveau 4;
  • Aantoonbare werkervaring als administratief medewerker;
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als administratief medewerker afgelopen 5 jaar;
  • Aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijke instelling;
  • Aantoonbare kennis van de woningmarkt en/of het beleidsthema wonen;
  • Aantoonbare ervaring met Word en Excel (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na de inhuur periode kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur);

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox