Gemeente Westland

Administratief medewerker Commissie Bezwaarschriften

Gemeente Westland

  • max €63 per uur

  • Zuid-Holland

  • 32 uur per week

  • Juridisch
  • 30 maart 2023

  • 30 september 2023

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Bouw mee met gemeente Westland. Gemeente Westland is met ruim 100.000 inwoners één van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt gemeente Westland haar inwoner ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente. Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait!

Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit Concern control en eenheid Bureau gemeentesecretaris.

Cluster Bedrijfsvoering
De collega's die werkzaam zijn binnen dit cluster zorgen voor solide bedrijfsvoering. Het cluster voorziet hiertoe in de informatiebehoefte, advisering, kaderstelling en ondersteuning van de andere clusters op alle taakvelden van bedrijfsvoering (personeel, financiën, informatievoorziening, automatisering, belastingen, juridische en facilitaire zaken).

Juridische Zaken is onderdeel van het team Juridische Zaken, Inkoop en Gegevensbescherming (JIG) en is verantwoordelijk voor de advisering en ondersteuning van het bestuur, zowel inhoudelijk als op operationeel niveau. Het taakveld adviseert het bestuur in politiek gevoelige en complexe dossiers zowel juridisch als communicatief. Daarnaast arrangeert Juridische Zaken de advisering van het bestuur en de afdelingen op het gebied van juridische zaken in 2e en 3e lijn (second opinion en vraagbaak). Ook de Bezwarencommissie van de gemeente Westland en de ondersteuning hiervan (zowel procesmatig als inhoudelijk) vallen onder dit taakveld.

De Bezwarencommissie kent een onderverdeling in twee kamers; Kamer I behandelt de bezwaarschriften betreffende onder andere ruimte, bouwen, handhaving, subsidies, verkeersbesluiten en WOB-verzoeken. Kamer II behandelt de bezwaarschriften op het gebied van het Sociale Domein.

Het secretariaat van de Bezwarencommissie bestaat uit een tweetal secretariaatsmedewerkers en vijf secretarissen.

Opdracht
Samen met een collega ben je primair verantwoordelijk voor de administratieve ondersteuning van de Bezwarencommissie. Primair ben je daarbij verantwoordelijk voor kamer II. In die rol plan je, in overleg met de secretarissen en de vak afdelingen, de vergaderingen van de Bezwarencommissie. Daarnaast verwerk je de bezwaren en bewaak je de voortgang van het proces. De zittingen van de commissie vinden in deze coronaperiode voornamelijk digitaal plaats.

Competenties

  • Je bent sterk klantgericht en hebt een goed ontwikkeld gevoel voor bestuurlijke, maatschappelijke en politieke verhoudingen;
  • Je werkt zelfstandig, bent een resultaatgericht persoon met een gezonde dosis humor
  • Je kan prioriteiten stellen en je speelt flexibel in op dringende zaken.

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als administratief medewerker binnen een bezwarencommissie in de afgelopen 5 jaar;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen een overheid organisatie in de afgelopen 5 jaar;
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Een afgeronde cursus op het gebied van WOZ;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als administratief medewerker binnen een bezwarencommissie in de afgelopen 5 jaar;
  • Aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een overheid organisatie in de afgelopen 5 jaar;
  • Aantoonbare kennis van de bezwaarschriftenprocedure (Abw) opgedaan d.m.v. een afgeronde opleiding of werkervaring (duidelijk weergeven in het cv).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox