Gemeente Amstelveen

Juridisch adviseur grondzaken

Gemeente Amstelveen

  • max €100 per uur

  • Noord-Holland

  • 36 uur per week

  • Juridisch
  • 11 oktober 2021

  • 11 maart 2022

De opdracht­omschrijving

 

Amstelveen en Aalsmeer staan de komende periode voor een forse opgave. Daarnaast wordt gezien de dynamiek in de Metropool Regio Amsterdam verdere groei verwacht. Het groene karakter van de gemeentes wordt gewaardeerd, het voorzieningenniveau is hoog. Schiphol geeft serieuze beperkingen en bereikbaarheid is als vanzelfsprekend een hot issue. Amstelveen gaat de komende 10 jaar fors ontwikkelen, er zijn veel binnenstedelijke herontwikkelingsprojecten en er wordt gewerkt aan de verbreding van de A9. In Aalsmeer zijn een aantal grotere woningbouwprojecten in voorbereiding.

De afdeling Stedelijke ontwikkeling, onderdeel van het fysiek domein, werkt voor de uitvoeringsorganisatie Amstelveen en Aalsmeer. Binnen deze afdeling zijn er vier teams: projectmanagement, planeconomie & grondzaken, omgevingsplannen & vergunningen, omgevingsbeleid en economie & duurzaamheid. Voor het team projectmanagement, planeconomie & grondzaken zijn wij op zoek naar een senior juridisch adviseur stedelijke ontwikkeling (grondzaken).

De opdracht is voor minimaal 6 maanden en er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend. Kandidaten met een beschikbaarheid van minimaal 24 uur per week zijn welkom om te reageren. Maar een full time invulling heeft de voorkeur.

Kandidaatomschrijving

De Juridisch adviseur stedelijke ontwikkeling:

  • Heeft een voor de functie relevante afgeronde WO-opleiding of Hbo-opleiding.
  • Heeft minimaal 5 jaar werkervaring op het gebied van gebiedsontwikkeling en grondzaken en heeft aantoonbare kennis van en ervaring met het opstellen van voorovereenkomsten (intentieovereenkomsten) en anterieure overeenkomsten.
  • Heeft up-to-date kennis van de relevante wet- en regelgeving op het gebied van grondtransacties, bestemmingswijzigingen en wettelijk kostenverhaal.
  • Heeft gevoel voor gebiedsontwikkeling en alle facetten die daarbij komen kijken, zoals inzicht in de belangen van marktpartijen, inzicht in alle onderdelen van het proces van planontwikkeling, ruimtelijke procedures, civiel technische werkzaamheden en de realisatie van het bouwplan.
  • Beschikt over basiskennis van de totstandkoming van grondprijzen en wettelijk kostenverhaal en kan hierover inhoudelijk sparren met de planeconoom en de marktpartij.
  • Heeft ervaring met bestuurlijke besluitvorming en het adviseren in een politiek bestuurde organisatie.
  • Heeft goede onderhandelingsvaardigheden, strategisch inzicht en bent ervaren in het voeren van onderhandelingen.
  • Heeft een pragmatische en oplossingsgerichte instelling met als oogmerk meerwaarde voor partijen aan beide zijden van de onderhandelingstafel.
  • Heeft gedegen kennis van Word en Excel.

De senior juridisch adviseur stedelijke ontwikkeling functioneert zelfstandig en is all round; heeft een stevige persoonlijkheid die snel zijn/haar weg door de organisatie vindt om informatie te vergaren. Hij/zij werkt in projectgroepen intensief samen met de projectmanager en de planeconoom. Hij/zij is in staat om tegenwicht te bieden aan projectmanagers, wederpartijen en bestuurders en je hebt gevoel voor het werken in een politiek bestuurde organisatie. De functie brengt veel persoonlijke contacten met zich mee, zowel intern als extern. Je beschikt over uitstekende contactuele- en onderhandelingsvaardigheden en je kunt je goed uitdrukken in woord en geschrift.

Competenties

Als juridisch adviseur stedelijke ontwikkeling beschik je over de volgende competenties:

  • Klantgerichtheid
  • Resultaatgerichtheid
  • Betrouwbaarheid
  • Onderhandelen
  • Analytisch vermogen
  • Samenwerken
  • Bestuurlijke sensitiviteit
  • Zelfstandigheid
  • Organisatiegericht
  • Besluitvaardigheid

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

De AA-organisatie wil een diverse en inclusieve organisatie zijn. Daarom bieden wij ruimte aan iedereen en zetten wij de diversiteit van onze collega’s in om de beste resultaten te behalen voor onze organisatie en de inwoners van Amstelveen en Aalsmeer. Talent als basis, diversiteit als kracht. Vanuit deze visie staan al onze vacatures open voor iedereen.

BYOD:
Bij de Gemeente Amstelveen is Bring Your Own Device (BYOD) van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt, zelf een smartphone, inclusief abonnement en een laptop moet meenemen voor zakelijk gebruik.

Referentie:
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG:
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden gevoerd op donderdag 7 oktober tussen 10 en 16 uur via MsTeams.

Toelichting op rooster

De kandidaat is minimaal 24 uur per week inzetbaar.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Kandidaat beschikt over eigen devices (BYOD), zoals omschreven bij de kandidaat omschrijving.
  • Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 10 jaar als juridisch adviseur op het gebied van grondzaken bij een gemeente.
  • Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO (bachelor) opleiding.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><ul><li>Klantgerichtheid</li><li>Resultaatgerichtheid</li><li>Analytisch vermogen</li><li>Samenwerking </li><li>Bestuurlijke sensitiviteit</li><li>Zelfstandigheid</li><li>Organisatiegerichtheid</li><li>Besluitvaardigheid</li><li>Motivatie op welke wijze de kandidaat de opdracht succesvol verwacht in te vullen </li></ul>
  • Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px">De kandidaat dient in één A4 gemotiveerd aan te geven hoe men de opdracht (zoals geformuleerd in de opdrachtomschrijving) aanpakt (plan van aanpak/stappenplan). Daarnaast wordt in de brief een toelichting gegeven over hoe men zijn/haar kennis met betrekking tot de relevante wet- en regelgeving op het gebied van gronduitgifte en wettelijk kostenverhaal actueel houdt. De brief wordt getoetst aan de hand van de omschreven opdracht en competenties in de kandidaat omschrijving. <strong>De brief dient door de kandidaat zelf geschreven te zijn</strong>.
  • Op CV aantoonbaar minimaal 7 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 10 jaar als juridisch adviseur op het gebied van grondzaken bij een gemeente.
  • Op CV aantoonbare WO opleiding gericht op het vakgebied rechten.
  • Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring met het opstellen van voorovereenkomsten en anterieure (kostenverhaal) overeenkomsten in de afgelopen 3 jaar. (Toon dit aan in het cv per werkervaring)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox