Gemeente Amstelveen
max €59 per uur
Noord-Holland
36 uur per week
01 maart 2021
31 augustus 2021
De afdeling Sociale Voorzieningen richt zich op de gebieden Wmo, bijzondere bijstand en minimaregelingen, urgente woonzaken en schuldhulpverlening. Klanten worden professioneel ondersteund op weg naar zelfontplooiing, zelfstandigheid en onafhankelijkheid, zodat men weer kan participeren in de samenleving. Ivm vertrek van een collega zijn wij op zoek naar een Schuldhulpverlener.
De opdracht
Wij doen de schuldhulpverlening integraal. Dat houdt in dat wij alle fasen in het schuldhulpverleningstraject en budgetbeheer uitvoeren en dat wij het daarnaast belangrijk vinden dat er aandacht is voor de psychosociale kant van de problematiek.
Onder het schuldhulpverleningstraject vallen onderdelen als intake, stabilisatie, schuldbemiddeling, schuldsaneringskrediet, dwangakkoord, moratorium, WSNP, budgetbegeleiding, nazorg en vroegsignalering.
De werkzaamheden betreffen een vitaal proces, wat betekent dat de werkzaamheden op kantoor uitgevoerd dienen te worden.
Hiervoor worden de gestelde maatregelen vanuit het RIVM gehanteerd m.b.t. gepaste afstand en hygiëne.
De opdracht start 1 maart. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.
Als Schuldhulpverlener beschik je over:
Competenties
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
BYOD
Bij de Gemeente Amstelveen is Bring Your Own Device (BYOD) van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt, zelf een smartphone, inclusief abonnement en een laptop moet meenemen voor zakelijk gebruik.
Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.
VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden gevoerd op woensdag10 februari tussen 9.30 - 12.00 uur.
Er zal nader bepaald worden of de gesprekken online of fysiek op het raadhuis zullen plaatsvinden. Bij bezoek aan het raadhuis zijn alle RIVM-maatregelen van kracht.
32 uur per week is bespreekbaar. Dagen in overleg. 4x9 uur is niet mogelijk.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox