Gemeente Amsterdam

Belastingen- Implementatiemanager Belastingen

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
De kandidaat leidt een implementatieproject binnen Belastingen van de Gemeente Amsterdam. Daarbij is er oog voor zowel de IV-voorzieningen als de primaire belastingprocessen, met oog voor de keten. Samen met de IV-accountmanager, Functioneel Beheer en de business Belastingen leidt de kandidaat een project om de nieuwe IV-voorziening voor Waarderen binnen Belastingen te implementeren en zo optimaal mogelijk in te richten en te beheren, cf. de aanbestedingsafspraken.
De kandidaat ondersteunt op tactisch niveau het management van Belastingen en de IV-accountmanager. De kandidaat pakt dit op een professionele en projectmatige manier aan, voorkeur voor gestructureerde aanpak cf. een methodiek (vb. Prince2).

Werkzaamheden
Er zal een implementatietraject moeten worden opgesteld en begeleidt waarbij het o.a. nodig zal zijn een plan van aanpak, planning en voortgangsrapportages te verzorgen. Hiertoe zal moeten worden samengewerkt met Functioneel Beheer en de leverancier. Een belangrijk onderdeel is de migratie van het systeem naar (een nieuwe) SAAS-omgeving. Daarbij is het belangrijk en noodzakelijk dat de continuïteit van de bedrijfsprocessen Belastingen (in het bijzonder de Waardering WOZ) geborgd blijft.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
Belastingen gemeente Amsterdam int jaarlijks ca. 700 miljoen euro. Dat is geld van Amsterdammers, dat is geld voor de stad. Belastingen gemeente Amsterdam draagt er zorg voor dat Amsterdammers hun rechtmatige bijdrage betalen voor de voorzieningen in de stad. Denk bijvoorbeeld aan het wegennet, het onderhoud van de grachten, de sociale voorzieningen en de leefbaarheid in de stad. Dit gebeurt door het heffen en innen van belastingen zoals de afvalstoffenheffing, onroerendzaakbelasting, toeristenbelasting etc. En hiernaast zorgt Belastingen Amsterdam ook voor de afdracht van Amsterdam aan de Rijksbelastingdienst. De burgers moeten er op kunnen vertrouwen dat Belastingen gemeente Amsterdam op een goede manier met hun gegevens en hun geld omgaat. Belastingen gemeente Amsterdam is als organisatie in ontwikkeling en streeft er elke dag naar om een risicobewuste organisatie te zijn, die effectief en resultaatgericht samenwerkt met partners in de keten. Het is een prachtige organisatie, met volop kansen en mogelijkheden voor mensen die hun nek durven uit te steken!
De afdeling WHT is verantwoordelijk voor de uitvoering van de hoofdprocessen Waarderen, Heffen & Toezicht. Daarnaast zijn er de twee afdelingen; Centrale Processen en Advies (CP&A) en Invordering en Incasso (I&I) waarmee samengewerkt wordt in de keten.


De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in soortgelijke functies of organisaties.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met programma- en projectmanagement, in het bijzonder met migraties en implementaties.
  • De aangeboden kandidaat beschikt over een hbo werk en denkniveau.
  • De aangeboden kandidaat beschikt over een hbo opleiding in de richting van Informatiemanagement, bedrijfskunde en/of projectmanagement. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Geef in maximaal 1 A4 pagina aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met het ( voorstel tot) bewaken van de kwaliteit gedurende het project.
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare ervaring met verschillende IV-voorzieningen en bedrijfs- en migratieprocessen.
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met migraties(-projecten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox