Ministerie van Justitie en Veiligheid

Business Project Management Ondersteuner

Ministerie van Justitie en Veiligheid

De opdracht­omschrijving

MJenV draagt zorg voor de rechtsstaat in Nederland, zodat mensen in vrijheid kunnen samenleven, ongeacht hun levensstijl of opvattingen. MJenV werkt aan een veiliger en rechtvaardiger samenleving door mensen rechtsbescherming te geven en waar nodig in te grijpen in hun leven. Soms is dat een ingrijpende maatregel: we ontzetten ouders uit de ouderlijke macht of sluiten veroordeelden in. Soms worden nieuwe perspectieven geopend: we begeleiden gedetineerden bij hun terugkeer naar de samenleving en ondersteunen slachtoffers. Altijd zijn het ingrepen die alleen MJenV kan en mag doen. Recht raakt mensen. Voor nadere informatie over MJenV wordt verwezen naar: https://www.rijksoverheid.nl/ministeries/ministerie-van-justitie-en-veiligheid 

 

OM

Het Openbaar Ministerie (OM) is de enige instantie in Nederland die verdachten voor de strafrechter kan brengen. Het OM zorgt ervoor dat strafbare feiten worden opgespoord en vervolgd. Daarvoor wordt samengewerkt met vele ketenpartners waaronder politie en andere opsporingsdiensten. 

Voor meer informatie zie: www.om.nl. 

 

Beschrijving directie/afdeling

Het Openbaar Ministerie heeft recentelijk besloten om de IV onderdelen en verantwoordelijkheden landelijk te organiseren. Hiertoe dient er een nieuw organisatieonderdeel vormgegeven te worden ressorterend onder een Directeur IV die rechtstreeks rapporteert aan het college en de volledige eindverantwoordelijkheid heeft over alle IV binnen het Openbaar Ministerie. 

Binnen deze IV-organisatie wordt een Vraagorganisatie. Deze Vraagorganisatie heeft met name tot doel om de verbinding te verzorgen tussen de OM-onderdelen en de IV-organisatie. Voor het opzetten van deze Vraagorganisatie is een kwartiermaker aangesteld. Deze heeft naast het opmaken van een inrichtingsplan ook als taak de lopende zaken af te handelen, stuurgroepen bij te wonen en regie te voeren op het adaptief beheer 

 

Beschrijving omschrijving dienst

De Business Project Management Ondersteuner stelt in overleg met de kwartiermaker de planning op, bewaakt de voortgang en signaleert afwijkingen. Daarnaast betreft het de volgende taken. 

 Stelt voortgangsrapportages op. 

 Bewaakt de uitputting van het project / budget en signaleert afwijkingen. 

 Onderhoudt op operationeel niveau contacten met de stakeholders van de business. beantwoordt de vragen en levert gevraagde informatie. 

 Bewaakt voortgang en afhandeling van acties en besluiten. Bereidt besluitvorming voor, in samenwerking met de kwartiermaker. 

 Stelt concept projectdocumenten op, zoals plannen van aanpak, begrotingen, en besluitvormingsdocumenten. 

 Houdt overzicht op de verschillende activiteiten binnen het team, integreert de verschillende informatiestromen uit deze activiteiten en stelt een inhoudelijke toelichting op. 

 Legt verbinding met andere (landelijke) projecten en programma’s. 

 

 Legt verbinding met verschillende interne organisatieonderdelen. 

 Plant, agendeert, coördineert en maakt afspraken met in- en externe relaties. bepaalt, eventueel in overleg, prioriteiten. 

 Biedt organisatorische ondersteuning voor en doet de verslaglegging van verschillende overlegvormen, bijeenkomsten en het organiseren van de benodigde faciliteiten en voorzieningen. 

 Verzorgt, samen met de kwartiermaker, de evaluatie van het project. 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Aantoonbare ervaring met werken in een bestuurlijke en complexe omgeving.
  • Aantoonbare ervaring met het werken binnen programma’s en/of projecten.
  • Relevante HBO-opleiding (aangevuld met training op het gebied van projectmanagement).

De Wensen

  • Analytisch sterk, hands on mentaliteit, organiseren, plannen, zelfstandig taken oppakken.
  • De kandidaat beschikt over trainingen/curssusen op het gebied van projectmanagement.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met soortgelijke opdrachten op vergelijkbare functies.
  • De kandidaat is uiterlijk 4 weken na sluitingsdatum aanvraag beschikbaar.
  • Inschrijver vult hieronder de NAAM en Functie in van de persoon die de eventuele overeenkomst ondertekent. Dit is de rechtsgeldig tekenbevoegde wat blijkt/volgt uit het uittreksel van de KvK of een door deze rechtsgeldig tekenbevoegde gevolmachtigd persoon. Indien een volmacht van toepassing is dient deze in de map bij deze vraag te worden gevoegd.
  • Inschrijver vult hieronder de naam van de Kandidaat in en het telefoonnummer voor het maken van een eventuele afspraak voor een Interview.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox